VĀRDNĪCA
Kalanētika

Vingrošanas sistēma “Klanētika” nosaukta angļu ārstes-zinātnieces Kallanas Pinknei vārdā - dzimusi 1939 gadā, pilnā vārdā - Barbara Biffinger Pfeiffer Pinckney),kura izstrādāja to sava ķermeņa kustību spēju atjaunošanai pēc pārciestas smagas mugurkaula traumas autokatastrofā. Pakāpeniskajā atveseļošanās procesā zinātniece izveidoja statisku, mugurkaulam saudzīgu un traumatismu izslēdzošu nelielas amplitūdas vingrojumu sistēmu, kas balstīta uz daudzkārtēju vingrojuma atkārtojumu skaitu.

Kalanētika ir ārstnieciska un atveseļojoša vingrošana, kas nodrošina ķermeņa dziļās muskulatūras stiprināšanu, īpaši noslogojot iegurņa muskulatūru. Šī zinātniski izstrādātā vingrojumu sistēma ar stingri noteiktajām vingrojumu pozām, sekmē kustību aparāta veselības saglabāšanu un spēj profilaktiski novērst muguras sāpju rašanos.
 
Kalanētika, kas sākotnēji piedāvāja nelielu bāzes vingrojumu kopumu, pakāpeniski kļuvusi ļoti daudzpusīga, papildinot pamata vingrojumu kompleksu ar atsevišķām muskuļu grupām un ķermeņa problēmu zonām izstrādātiem vingrojumiem - piemēram, vēderam, kājām un gurniem. Līdzīgi kā aerobikas spēka vai Pilates vingrojumiem, katram Kalanētikas vingrojumam ir izstrādātas vairākas sarežģītības pakāpes, kas ļauj piemērot vingrojumus jebkuram cilvēkam - kā bez priekšzināšanām, tā arī vidējas un augstas sagatavotības klientiem.
 
 
Pievērsiet uzmanību faktam, ka cilvēkam apmeklējot Kalanētikas nodarbību nav nepieciešamas priekšzināšanas un spēcīga fiziskā sagatavotība, tai nav vecuma ierobežojuma un ar to vienlīdz sekmīgi var nodarboties kā sievietes tā vīrieši.

Kalanētiku kā piemērotāko vingrošanas veidu iesaka:
  • cilvēkiem ar muguras problēmām (stājas traucējumiem un sāpēm) un izmaiņām mugurkaulā (skoliozi, lordozi, spondilozi);
  • sievietēm pēc 30 gadiem, kad nav vēlama lēkāšana.
  • cilvēkiem ar zemu fiziskās attīstības līmeni un kā „iesildīšanās” pirms pāriešanas uz augstākas intensitātes vingrošanas nodarbībām,
  • cilvēkiem, kam veselības stāvokļa dēļ nav vēlama aktīva aerobā slodze, cilvēkiem pēc traumām un atsevišķos gadījumos arī kustību rehabilitācijas posmā pēc operācijām;
  • cilvēkiem ar mazkustīgu dzīvesveidu (t.s. „rakstāmgalda upuriem”);
  • māmiņām pēc dzemdībām „atslābušu” muskuļu grupu stiprināšanai pēc „piespiedu” pārtraukuma.
...

 
 

 "Klubs 4" Rīgā, K. Barona ielā 117, 3. stāvā, tālr.: 67847108, 28376970