GRUPU NODARBĪBAS
Grūtnieču vingrošana

 Rehabilitācijas nodaļas ārsti iesaka vingrošanas nodarbības sievietēm grūtniecības laikā, sākot ar 12. grūtniecības nedēļu.

 

Vingrosim ar prieku!
 
Jūs gaidāt bērniņu? Bērniņa gaidīšanas laiks ir pārsteigumu pilns periods ikvienas sievietes dzīvē. Tas ir emocionāls laiks un liela brīnuma izjūta. Sievietei ir jāsaudzē sevi, tomēr jāgādā arī par to, lai šī saudzēšana un rūpes par sevi nepārvērstos neveselīgā mazkustīgumā un pat kaitīgā bezdarbībā.
 
Grūtnieču vingrošana ir specifiska ar to, ka tā nav aerobika - nav svarīgs ne temps, ne ritms, bet gan ieklausīšanās sevī un savās sajūtās. Treniņi palīdz sievietei izjust, ka viņa spēj kontrolēt un gūt pārliecību par sevi deviņu mēnešu fizisko pārmaiņu laikā.

Kustību stundas grūtniecēm ir specifiskas vingrošanas nodarbības sievietēm grūtniecības laikā (sākot ar 12. grūtniecības nedēļu).

Tā ir nelielas slodzes relaksējoša dzemdību sagatavošanas kustību stunda, kas ietver:

  • Muskuļu, kas piedalās dzemdībās, stiprinošus vingrojumus. Tas palīdz novērst muguras sāpes, varikozas vēnas, nepatīkamas sajūtas iegurnī.
  • Elpošanas vingrinājumus (diafragmālo, krūšu elpošanu)
  • Relaksācijas paņēmienus
  • Dzemdību pozas un pašmasāžu

Kustību stunda sagatavo dzemdībām gan fiziski, gan psiholoģiski, palīdz justies veselai un drošai, uzlabo pašsajūtu, pašapziņu, rodas ticība saviem spēkiem. Vingrojumi palīdz veidot labu stāju, kas pozitīvi ietekmē elpošanu, uzlabo augļa apgādi ar skābekli. Vingrošana palīdzēs Jums labāk justies grūtniecības laikā, pie tam, vingrošana pirms dzemdībām palīdz ātrāk atgūt formu pēc dzemdībām.


Nodarbību laikā Jūs:
  • stiprināsiet asinsriti, kas uzlabos skābekļa piegādi bērniņam,
  • trenēsiet dažādas muskuļu grupas, attīstot ķermeni un sagatavojot to dzemdību slodzei,
  • mācīsieties sasprindzināt un atbrīvot muskuļus, kurus būs jāizmanto dzemdībās (iegurņa pamatnes, vēdera u.c.),
  • stiprināsiet un atslogosiet muguras muskulatūru, iegurņa muskulatūru,
  • apgūsiet elpošanas paņēmienus,
  • apgūsiet relaksācijas paņēmienus, ar kuriem tiek līdzsvarota nervu sistēma,
  • harmonizēsiet, līdzsvarosiet un vairosiet pozitīvās emocijas,
  • apgūsiet tās iemaņas, kuras nepieciešamas veiksmīgai dzemdību norisei,
  • uzzināsiet par fizioloģiskajām norisēm grūtniecības un dzemdību laikā,
  • ļausieties dabiskām norisēm un uzticēsieties savam ķermenim,
  • apzināsieties savu spēju sazināties ar bērniņu.

Nodarbības notiek nelielās grupās, patīkamā un relaksējošā vidē. Jums būs iespēja satikties un iegūt jaunas draudzenes, savstarpēji dalīties pieredzē un izmantot laiku lietderīgi, kopā izbaudot skaisto bērniņa gaidīšanas laiku!
Pirms nodarbību uzsākšanas ieteicams konsultēties ar ārstu vai vecmāti.

Ieklausieties sevī - Jūsu ķermenis pats vislabāk pateiks, vai vingrot, kā vingrot un kad pārtraukt speciālo vingrošanu. Uzsākt vingrot nekad nebūs par vēlu. Ja laba pašsajūta un vēlēšanās, turpiniet vingrot līdz pat dzemdībām!
 
 
Nodarbības vada fizioterapeite Lolita Keberga
 
Nodarbības notiek:
  • Trešdienās 17.00-18.00
  • Piektdienās 16.00-17.00

! Nav nepieciešams iepriekšējs pieraksts

 

Iesakām izlasīt:

...

 
 

 "Klubs 4" Rīgā, K. Barona ielā 117, 3. stāvā, tālr.: 67847108, 28376970